دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ |۲۷ صفر ۱۴۴۶ | Sep 2, 2024
آیت الله محسن فقیهی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امروز امّت اسلام به وحدت، یکپارچگی و مهربانی با یکدیگر نیاز دارند.

آیت‌الله محسن فقیهی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه به مناسبت شهادت پیامبر اکرم(ص) و سبط اکبرش امام حسن مجتبی(ع) با اشاره به برخی ویژگی های شخصیت پیامبر(ص) اظهارداشت:آخرین رسول الهی بنا بر نص آیه شریفه قرآن، «أسوة حسنة» و بهترین الگو برای بشریت در همه ابعاد اخلاقی، فردی، خانوادگی و اجتماعی است که باید اوّلاً با مطالعه تاریخ و سیره آن حضرت، ایشان را در حد توان و امکان بشناسیم. ثانیاً آنچه از سیره آن حضرت فراگرفتیم و آموختیم بکار ببندیم که سعادت دنیا و آخرت در گرو عمل به آن سیره است و ثالثاً این سیره و رفتار را با ابزار مختلف به جهانیان بشناسانیم که اگر بشریت، ویژگی‌های ممتاز شخصیتی آن حضرت را دقیق بشناسند، به یقین شیفته وجود آن حضرت شده و به سوی مکارم و فضایل آن حضرت، می‌شتابند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: امروز امّت اسلام به وحدت، یکپارچگی و مهربانی با یکدیگر نیاز دارند. مگر می‌شود امّت اسلام، ادّعای تبعیت از خداوند متعال و پیروی از آخرین پیامبر الهی را داشته باشند؛ ولی پیام «وَاعتَصِمُوا بِحَبلِ اللهِ جَمیعاً وَ لاتَفَرَّقُوا»، «أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ» و «المسلمون إخوة، تتکافأ دماؤهم، و هم یدٌ علی من سواهم» را نشنوند و به آن عمل نکنند!؟ آیا موقع آن نرسیده است که امّت اسلام بیدار شوند و این گنجینه گران بها را قدردانی کنند و به فضائل و مکارم آن حضرت تمسّک نمایند!؟

وی با اشاره به مشکلات امروزه جهان اسلام به خصوص مسأله فلسطین، تصریح کرد: متأسفانه عدم پیروی از اخلاق و توصیه‌های پیامبر صلح و رحمت، اوضاع امّت اسلام را به جایی رسانده است که می بینیم آمریکا و ولد نامشروع او رژیم صهیونیستی و اذناب آنها، هر روز کودکان و زنان و مردان مسلمان بی گناه را در سراسر دنیا بخصوص در فلسطین، هدف سنگین ترین سلاح های خود قرار داده و آنها را به فجیع ترین وضع ممکن به قتل می رسانند! اگر همه امّت اسلام، پیام پیامبر در روایت «من سمع رجلا ینادی یا للمسلمین فلم یجبه فلیس بمسلم» را به گوش جان بشنوند و به آن باور داشته باشند، آیا اوضاع مسلمانان اینگونه خواهد بود!؟

استاد دروس خارج حوزه علمیه قم در بخش دیگری از این گفت وگو، جوانان را مخاطب قرار داد و گفت: پیامبرگرامی ما، امّت اسلام را در روایتی، امّتی برتر شمرده و درباره آنان فرموده است که «یستخدمون و لایستخدمون» یعنی باید آن‌قدر مسلمانان پیشرفت نمایند که همه دنیا محتاج مراجعه به آنان شوند. این پیشرفت، کار جوانان عزیز است. پیامبر رحمت و مهربانی منتظر همّت و عزم جوانان است تا در همه جهات علمی و اخلاقی و تکنولوژی و دنیوی و اخروی پیشرفت کنند که همه بشریت، خود را محتاج آنان ببینند. جوانان عزیز ما باید با همّت و سعی و تلاش، مجاهدانه و خستگی ناپذیر، قلّه‌های علم و اخلاق را فتح کنند و در همه ابعاد انسانی و اسلامی از بشریت جلو بیفتند و الگو و اسوه برای آنان شوند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به استقرار دولت چهاردهم، اظهار کرد: مسئولان عزیز باید با وحدت و یکپارچگی دست در دست هم، پیاده کننده‌ی منویات و اهداف پیامبر رحمت(ص) در جامعه اسلامی باشند. حفظ وحدت، استکبار ستیزی، خدمت به محرومان، پرهیز از ناشایسته سالاری، پرهیز از خودکامگی و مشورت نکردن، پیاده کردن احکام الهی در جامعه، مبارزه با فساد و رانت خواری و ... باید نصب العین مسئولان مخصوصاً دولت محترم قرار داشته باشد و با تکیه بر مردم و پشتیبانی آنها و تبعیت از رهبری عزیز انقلاب سلمه الله تعالی، روز به روز عزّت و عظمت و رفاه مملکت را مورد اهتمام قرار دهند و کشور و ملت عزیز ایران را به جایگاه شایسته خود برسانند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha